dimecres, 24 de juny del 2015

Noms propis: Pere Cairó i Arquer



En Pere Cairó, -el Senyor Cairó-  va ser un dels millors professors que vaig tenir a la Salle Condal i malgrat que mai més no vaig tornar-lo a veure, sempre en vaig guardar un record excel·lent.

Donava classe de Biologia a COU. Una assignatura optativa que només triàvem els que com jo teniem la pretensió de fer una carrera de ciències -en el meu cas Medicina, tot i que la vaig canviar a l'últim moment per Periodisme-.

Anys després circumstàncies de la vida em van portar a dedicar molts anys i molts esforços a l'entomologia i estic segur que la curiositat i els coneixements que ell em va inculcar em van servir de molt.

Era un científic humanista, d'aquests que barrejaven l'interès per la botànica amb la passió per la literatura. Estic segur que li devia deixar llegir algun dels meus textos i en acabar el curs em va sorprendre regalant-me un tomo de les Obras Completas de Hermann Hesse que en aquells anys era el meu escriptor favorit, editades per Aguilar en paper bíblia.

En Pere Cairó va deixar de donar classes a la Salle Condal molt aviat i va continuar la seva activitat docent a l'Escola Aula a on s'hi va estar més de quaranta anys.

L'últim dia de classe els seus alumnes li van fer un homenatge molt especial i van dedicar-li dotzenes d'entrades en un blog anomenat "Sembrar per Recollir".

El Senyor Cairó va morir el vint de novembre de 2012,

J.V.R

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada